سخنان جدید وزیرآموزش و پرورش درباره هدف رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر
جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

سخنان جدید وزیرآموزش و پرورش درباره هدف رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف مهم رتبه بندی معلمان در کنار توجه به دستمزد فرهنگیان، افزایش کیفیت آموزش در مدارس است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۶ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 27
کد خبر: ۱۶۵۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوسف نوری روز سه شنبه در دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری افزود: بزرگترین بنگاه اقتصادی آموزش و پرورش یعنی صندوق فرهنگیان در اختیار مدیرانی مازندرانی وزارتخانه است که این نشان دهنده استفاده از نیروی های شایسته این استان در مسوولیت های مهم است.

 

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به دلایل مختلف در سال های گذشته محور قرار نگرفت و در این ارتباط نتایج ملموسی را ندیدیم.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر به آموزش و پرورش در کنار توجه به اقتصاد به معنای واقعی اهمیت داده شود ،توسعه کشور هموار تر خواهد شد و باید به هدف اصلی یعنی به فرهنگ و آموزش را محور قرار دهیم، بازگشت کنیم.

 

نوری تصریح کرد: در سال های گذشته دانشگاه فرهنگیان رها شده بود و دانش آموختگان با معدل ۱۰ فارغ التحصیل می شدند اما به تدریج داریم ریل گذاری می کنیم و برای احیا فرهنگ و آموزش در کشور در تلاش هستیم.

وی اضافه کرد: در بحث برخی کتب درسی و هنرستان ها مشکلات عمیقی وجود دارد که باید با برنامه ریزی اصولی محتوای ایرانی در آموزش و پرورش بیشتر بکار گرفته شود.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: هنرستان ها را از تفکر جزیره‌ای بیرون آوردیم ،آموزش ها تخصصی در دست پیگیری است و باید برای تولید نیروی انسانی خلاق بیشتر تلاش داشته باشیم.

 

نوری گفت: تعدادی مربیان جدید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تغییرات اساسی در آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

 

این مقام مسوول ادامه داد: هدف رتبه بندی معلمان برای افزایش کیفیت آموزشی است اگرچه در شروع کار هستیم و نواقصی دارد اما برای رفع دغدغه تلاش خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ظرف فرهنگی است و هرکار می خواهیم انجام دهیم در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید پیوست آموزش و پرورش داشته باشد.

 

نوری تصریح کرد: آموزش و پرورش در خدمت تمامی مسوولان در حوزه های مختلف است تا بتوانیم قدمی در مسیر ولایت و برای توسعه کشور برداریم.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمدن سازی اصل مهمی در آموزش و پرورش است که این مهم با تربیت نیروی انسانی خلاق شدنی است.

 

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه به منظور بازدید از چند طرح عمرانی و آموزشی نیمه تمام و سخنرانی در یادواره شهدا در شهرستان آمل در قالب سفر یک روزه به مازندران سفر کرده است.

 

مازندران سه هزار و ۹۰۰ مدرسه، ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم دارد./ ایرنا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
0
باسلام در مورد احقاق حقوق معلمان در سال98 نیز دولت جهت ترمیم حقوق کارکنان دولت ترمیم افزایش حقوق 50درصدی لحاظ نمودند متاسفانه با تخلف وزارت و عدم پیگیری همکاران آن افزایش را برای معلمان نزدند و باعث شد در این مدت معلمان کمترین حقوق را نسبت به سایر کارکنان دولت داشته باشند و اخیرا نیز در موضوع افزیش فوق العاده ویژه کارکنان دولت این حق را برای معلمان به فراموشی سپرده شود.